Efektivní personální práce v sociální sféře
Konference u příležitosti Světového dne sociální práce a Roku povolání ve Slezské diakonii se koná pod záštitou náměstka primátora Ing. Zbyňka Pražáka.
📅 6. března 2025, 8:30 - 15:00 hodin
🏢 Magistrát města Ostrava
-
Sociální služby, stejně jako ostatní odvětví potřebují kvalifikované a motivované lidi pro jejich poskytování.
-
Jak se bude dařit sociálním službám respektive jednotlivým organizacím a klientům v nich, to bude záležet od kvality lidí.
-
Co pro to můžeme udělat dnes, abychom měli služby personálně zajištěné?
Důležité je rozpoznat budoucnost, která již nastala.
Peter F. Drucker
Pojďte s námi přemýšlet o personální práci, přijďte se inspirovat a sdílet!
Konferenci pořádá Slezská diakonie a Magistrát města Ostrava.
Program
Podmínky pro personální práci
8:30 - 10:00 hodin
Personální práce se nedá realizovat bez podpory vedoucího zaměstnance a bez personalisty, který je za kvalitu personální práce odpovědný.
Personalistika potřebuje zázemí pro svou práci.
Mezi podmínky dobré personální práce patří i silná organizační kultura a důraz na kvalitu sociální služby.
- Vztah a role personalisty a vedoucího zaměstnance vs. ředitele
Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D., ředitelka Slezské diakonie - Sociální práce ve veřejné správě - prestižní povolání aneb výzva současné doby nejen pro personalisty
Mgr. Zdeněk Živčák, vedoucí Odboru sociálních věcí a zdravotnictví, Magistrát města Ostrava - Hodnoty organizací ve vztahu ke kvalitě sociální práce/sociální služby x požadavky na zaměstnance
Mgr. Ing. Romana Bélová, náměstkyně ředitelky Slezské diakonie, vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů - Klíčové kompetence lidí na trhu práce a podpora personální práce v sociálních službách ve spolupráci s MSP zaměstnanosti
Mgr. Martin Navrátil
Aktuální problémy současné personální práce
10:30 - 12:00 hodin
V mnoha organizacích sociálních služeb pracují lidé, kteří patří mezi střední generaci a řada zaměstnanců bude v následujících letech odcházet do starobních důchodů. Společným tématem je rovněž poptávka po zdravotnickém personálu a jejich akutní nedostatek na trhu práce. V této souvislosti je zřejmé, že se organizace neobejdou bez mladých lidí, bez kvalitního náboru, ale i dobrého zapracování nových zaměstnanců. Ale jak je oslovit a udržet? A jak zajistit spolupráci, dobré vztahy mezi zaměstnanci napříč několika generacemi? A jak se popasovat s digitalizací HR?
- Výběr zaměstnanců a personální situace v sociálních službách na příkladu pobytových sociálních služeb
Mgr. Jan Seidler, + MMO ve spolupráci s PO SMO - Práce na radnici – výběrová řízení, zaškolování a motivace nových zaměstnanců nejen v sociální oblasti včetně sdílení praktických zkušeností
jméno - Magistrát města Ostrava - Sdílení praxe
jméno - nový zaměstnanec Slezské diakonie - Sdílení praxe
jméno – nový zaměstnanec Magistrátu města Ostrava - Digitalizace HR
Mgr. Lenka Waszutová, MBA, vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů Slezské diakonie, Bc. et Bc. Halina Mihulková, hlavní personalista Slezské diakonie
Workshopy
13:00 - 13:45 hodin
- Prestiž sociální práce
Alena Aly - Mezigenerační soužití – vztahy, spolupráce generací, péče o různé generace
Martina Pavelková - Jak budovat značku zaměstnavatele v sociálních službách
Mgr. Lenka Waszutová, MBA, vedoucí Sekce řízení lidských zdrojů Slezské diakonie, Mgr. Renáta Větrovcová, vedoucí Oddělení PR a propagace Slezské diakonie
Závěrečný blok
14:00 - 15:00
Shrnutí, praktické návody pro použití
Závěrečná diskuze
Kiosky
V průběhu přestávek možnost diskuse s přednášejícími jednotlivých bloků.
Medailonky přednášejících
Mgr. Zuzana Filipková, Ph.D.
Přednáška na téma: Vztah a role personalisty a vedoucího zaměstnance vs. ředitele
Zuzana Filipková ve Slezské diakonii stála u zrodu většiny sociálních služeb. Podílí se na zavádění a aplikaci strategického a personálního řízení v organizaci. V rámci mezinárodní spolupráce působila řadu let v řídících výborech Eurodiakonie a City Mission. Od roku 2010 vykonává pozici ředitelky organizace. Má bohaté zkušenosti s managementem a vedením lidí.
V příspěvku se zaměříme se na to jaký má význam úzké propojení práce personalisty a vedoucího zaměstnance a jak moc je toto téma důležité pro úspěch organizace.
Konference je určena pro vedoucí pracovníky, manažeřy, personalisty sociálních služeb a úřadů.
Cena konference je 300,- Kč.
Pro účast na konferenci je nutné zaregistrovat se přes registrační formulář.